SQUASH center | Squashový zápas na Titanicu
SQUASH center v Novom Meste nad Váhom ponúka na prenájom dve squashové ihriská, možnosť ďalších športov ako napr. stolný tenis, bedbinton, wallyball a iné. Okrem športového vyžitia u nás nájdete aj relax pri posedení v útulnej kaviarni.
squash squashcentrum squashcenter squash v novom meste nad váhom stolný tenis bedbinton prenájom telocvične
2318
post-template-default,single,single-post,postid-2318,single-format-standard,ajax_updown_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-3.4,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

Blog

Squashový zápas na Titanicu

  |   Novinky - Oznamy   |   2 komentáre

Vedeli ste, že legendárna loď Titanic mala na palube squashový kurt? Bol prístupný len pasažierom prvej triedy, ktorí si museli kúpiť vstupenku za 50 US centov čiže 2 šilingy na 30 min. hru. Dĺžka hry bola obmedzená na max 1 hod. ak čakali v rade na hru ďalší pasažieri.

Kurt mal na dĺžku 9,14 m, šírku 6,10 m a výšku 5,03 m. Oproti dnešným rozmerom moderných squash kurtov (9,75 x 6,4 x 5,64 m) bol menší čo bolo spôsobené štruktúrnym dizajnom Titanicu. Podlaha kurtu bola umiestnená na palube G a jeho horná časť zasahovala do priestoru medzi paluby E a F kde sa nachádzalo aj hľadisko s výhľadom na kurt.
Steny kurtu boli oceľové a natreté na šedo, podlaha bola vyrobená z materiálu Veitch, pripomínajúcu dnešné linoleum. Osvetlený bol elektrickými svetlami a vchod do neho bol v bočnej zadnej časti. Bohužiaľ sa nezachovala žiadna fotografia kurtu na Titanicu, k dispozícii sú len náčrtky ktoré boli publikované v časopise The Shipbuilder.

Squashový kurt bol pod dohľadom pána Frederika Wrighta z Great Billing, Northamptonshire v Anglicku., ktorý pracoval na Titanicu za mzdu 1 libru týždenne. Mal v správe čistenie kurtu, rezervačný systém a bol k dispozícii tiež ako protihráč ak to bolo potrebné.

Jedným z cestujúcich, ktorí počas plavby použili squash kurt, bol plukovník Archibald Gracie , 53-ročný amatérsky historik z Mobile, Alabama v USA, ktorý cestoval sám. Počas svojich predchádzajúcich transatlantických ciest bolo Gracieho zvykom, športovať aby zostal v dobrej fyzickej kondícii. Preto si dohodol tréning s Frederickom Wrightom na pondelok 15.apríla 7:30 pred raňajkami.

Ale dvadsať minút pred polnocou, kolízia, ktorá viedla k potopeniu Titanicu, ukončila Gracieho plánovaný tréning. Krátko po polnoci sa Gracie pri hľadaní svojich priateľov stretol s profesionálnym trénerom Wrightom na schodisku paluby C. “Možno by sme mali zrušiť náš zápas na zajtra ráno, pán Wright!” povedal s úsmevom Gracie. Wright súhlasil a bol znepokojený, pretože vedel, že kurt už bol naplnený vodou. Zápas medzi Graciem a Wrightom sa nikdy nehral.
Frederick Wright sa potopil s loďou, ktorá ho zamestnávala ako profesionálneho trénera squashu. Jeho telo sa nikdy nenašlo.
Gracie napísal správu o tragédii, ktorá bola pôvodne zverejnená v roku 1913 ako “Pravda o Titaniku”. Svoj pôvodný rukopis už nestihol dokončiť, zomrel 4. decembra 1912 v rodnom dome v New Yorku. Nikdy sa nezotavil z utrpenia ktoré prežil na Titanicu.

2 komentáre
  • Beáta Kaššovicová | dec 19, 2018 at 18:01

    Vďaka za doplnenie informácií.
    🙂

  • Frantisek Antal | dec 19, 2018 at 17:00

    Dobry den, je sice pravda ze foto kurtu z lode Titanic nie je zname, no pre predstavu citatela moze posluzit fotografia z lode Olympic – co bola tzv. “sesterska” lod Titanicu (o rok starsie a viac-menej identicke plavidlo, co do rozmerov, techniky, tak i dispozicie a vybavenia). Foto sa da najst bud pod heslom “titanic sqash court” alebo “frederick wright titanic” – cize aj s vyobrazenim spominaneho trenera.
    Na Titanic (ako na najnovsiu a teda najukazkovejsiu lod spolocnosti White Star Line a vlastne tej doby ako takej) sa na prvu transatlanticku plavbu presunula cast skusenej posadky z overeneho Olympicu (vratane kapitana). To je zrejme dovod, preco sa i sqash-trener Frederick Wright spaja s oboma lodami.
    K lodiam Olympic a Titanic patrila i najnovsia Britannic (potopena v roku 1916). Cast dostupnych fotografii, najma interierovych, dnes po viac ako 100 rokoch preto nie je lahke s istotou priradit konkretne k jednemu z troch davnych honosnych plavidiel, vrcholnych diel tej krasnej parnikovej doby.

Napíšte komentár